Promocja firmy produkującej meble wymaga wiele wysiłku i opracowania przemyślanej koncepcji, która będzie obejmowała wielokierunkowe działania.
Zbudowanie pozytywnego, kojarzącego się z solidnością i idealną jakością wizerunku marki wymaga skoordynowanych działań marketingowych, na które trzeba poświęcić mnóstwo czasu i wysiłku.
Form reklamy mebli jest niezwykle dużo, między innymi kampanie produktowe, działania w social mediach oraz poza internetem, a także tworzenie kompleksowej oferty w formie katalogu, dlatego każdy z producentów dzięki nim zrealizuje swoje cele sprzedażowe oraz wizerunkowe.
Jak stworzyć katalog mebli?
Jednym z najlepszych sposobów prezentacji mebli jest stworzenie ich katalogu. Większość firm korzysta z tej formy prezentacji swojej oferty, przekazując go klientowi w formie wydruku lub online. Bez względu na to jaką ma formę, musi w sposób najlepszy i czytelny dla odbiorcy przedstawiać ofertę firmy. Przygotowanie katalogu wiąże się z podjęciem kluczowych czynności, którymi są:
- Określenie potencjalnego odbiorcy oraz zakresu prezentowanej oferty wraz z budżetem, jaki firma jest w stanie przeznaczyć na tę formę reklamy i promocji produktów.
- Ułożenie informacji, aby katalog spełniał swoje funkcje, czyli przekazywał pełną informację o produkcie, która musi być spójna i łatwa do zrozumienia dla potencjalnego klienta. Niezwykle istotną sprawą jest opracowanie okładki zarówno przedniej, która jest kluczowa dla tworzenia wizerunku firmy, jak i tylnej, gdzie powinny się znaleźć informacje kontaktowe.
- Przygotowanie zdjęć, wizualizacji mebli oraz wizualizacji architektonicznych, renderów, chwytliwych haseł.
- Projektowanie katalogu.
- Przekazanie projektu do studia graficznego.
Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu katalogu?
Przy projektowaniu katalogu należy zwrócić uwagę na opatrzenie prezentowanych mebli zarówno zdjęciem jak i opisem, który powinien podkreślać wyjątkowość produktu wraz z jego głównymi cechami. Warto również przemyśleć ilość zdjęć na jednej stronie. Zdecydowanie lepiej prezentuje się jedno duże zdjęcie niż kilka mniejszych.
Nie bez znaczenia jest wybór odpowiedniej czcionki. Należy zróżnicować ją dla tekstu, tytułów i nagłówków. Powinny to być proste kroje pisma, łatwe do odczytania dla osób zainteresowanych katalogiem i prezentowaną w nim ofertą oraz widoczne na zastosowanym tle. Odczytanie ciemnej czcionki na jasnym tle nie sprawi nikomu większych trudności.
Przy projektowaniu katalogu trzeba zwrócić uwagę na najmniejsze szczegóły takie jak: konsekwencja w wielkości czcionki, kropki i inne znaki graficzne, wybór rodzaju i gramatury papieru przy druku katalogu.
Z jakich części powinien składać się katalog z meblami?
Katalog powinien prezentować wszystkie produkty firmy. Od sposobu ich przedstawienia oraz informacji, jakie znajdą się w opisie każdego z mebli zależy sukces katalogu. Powinien się składać z następujących części:
- okładka,
- spis treści,
- informacje o firmie,
- kontakt z producentem,
- produkty przedstawione według podziału na kategorie,
- podsumowanie,
- certyfikaty, referencje,
- wizualizacje produktów.
Przekazanie projektu katalogu do studia graficznego
Opracowane materiały należy przekazać do studia graficznego, którego zadaniem będzie przygotowanie katalogu ze wstępną wyceną zlecenia na podstawie dostarczonych materiałów. Jego koszt zależy od ilości stron oraz ich skomplikowania.
Pracownicy studia graficznego na podstawie otrzymanego materiału w postaci rozpisanych informacji i produktów, które mają się w nim znaleźć, są w stanie przewidzieć liczbę stron i określić cenę za wykonaną usługę. Studio graficzne przygotowuje plik do użycia w internecie oraz do druku.
Dlaczego przy tworzeniu katalogu mebli warto zdecydować się na wizualizacje architektoniczne?
Wizualizacje mebli pozwalają na hiperrealistyczne przedstawienie najdrobniejszych detali takich jak: struktura materiału, sposób wykończenia produktu. Dzięki swoim umiejętnościom graficy potrafią stworzyć dla mebli cyfrowe wnętrze, dzięki czemu klient może zobaczyć ich dokładne wymiary i prezentowanie się w zaaranżowanym pomieszczeniu. Za pomocą wizualizacji grafik potrafi zbudować emocjonalny stosunek klienta do przedstawionego produktu i ułatwić mu podjęcie decyzji o jego zakupie.
Przy konstruowaniu katalogu warto zdecydować się na wizualizacje architektoniczne, które pozwolą nie tylko zaprezentować meble już istniejące, wyprodukowane, ale dopiero zaprojektowane. Przedstawienie ich w wirtualnym wnętrzu, odpowiednio zaaranżowanym na pewno zachęci klienta do ich zakupu. Poruszając jego wyobraźnię za pomocą hiperrealistycznych wizualizacji 3D można wzbudzić w nim pragnienie posiadania mebli w ten sposób zaprezentowanych w katalogu.